En we gaan nog niet naar huis... - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu En we gaan nog niet naar huis... - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu

En we gaan nog niet naar huis...

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

26 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Nog lange niet, nog lange niet!

Inmiddels zijn we weer zo’n 2 maanden verder na mijn laatste blog en heb ik natuurlijk niet stil gezeten. De maand december was rennen, vliegen, vallen, opstaan en weer doorgaan bij WedgeView en naast de gebruikelijke 9 a 10 uur werk per dag, zat ik nu thuis ook nog zo’n 3 – 5 uur aan het grootse afstudeerproject te werken. Hoera! Tussendoor heb ik nog genoeg opgepast bij families in Gordon’s Bay en Somerset West om een klein fortuintje te verdienen en mijn spaarrekening weer wat op te krikken.

De temperaturen piekte tot een goede 40 graden rond de kerst en inmiddels stap je niet in de auto voordat het een beetje doorgelucht is. Heb je eenmaal de moed verzameld te gaan zitten, dan sluit je de deur niet voordat je een raampje open hebt gezet. Als je tijdens het rijden je arm uit het raam steekt kun je wat wind in de richting van je oksel en hoofd leiden zodat er nog iets van een verkoelend briesje waait en je niet volledig bezweet op je eindbestemming aankomt. Verder heb ik de panties begin december afgeschaft en is het voordeliger om naar de airco in kantoor te rennen en zo snel mogelijk de verkoeling op te zoeken, dan op je gemak te wandelen.

Verder heb ik inmiddels al 4 keer het heugelijke moment van een boete op de deurmat mogen meemaken, en ben ik tot de ontdekking gekomen dat de groengekleurde electriciteitshuisjes die sinds 2 weken op de route naar WedgeView staan, geen electriciteitshuisjes zijn. Gelukkig zijn de boetes niet zo schrikwekkend hoog als ik Nederland en betaal je voor 10 – 15 km te hard rijden R 200 – 300. Daarnaast werd mij aangeraden om vooral te wachten met betalen omdat er zoveel boetes uitgeschreven worden dat de helft kwijtgescholden wordt als je niet na de eerste kennisgeving betaalt. Dat advies volg ik dus braaf op en hoop dat ze mij op 14 februari het land uit laten gaan (en op 2 maart weer binnenlaten).

Al heb ik nog steeds bijna 4 maanden voor de boeg krijg ik nu al tranen in mijn ogen als ik denk aan het moment dat ik dit paradijs moet verlaten. Mijn abonnement in de sportschool is afgelopen en ik poog elke dag een wandeling te maken (van 1 uur, inclusief verdwalen 2 uur) door de bush aan de voet van de berg. De omgeving, het uitzicht, de geuren en kleuren maken me gek, blij en verdrietig tegelijk. Ik sta dan af en toe een momentje stil, zing keihard met de muziek mee en maak er grote gebaren met mijn armen bij. Heerlijk, niemand ziet je , en wat dan nog? Bridget Jones doet het immers ook en die is er wereldberoemd mee geworden. Ik geniet!

Je begrijpt vast dat mijn sociale leven zich tot mijn werk beperkt, maar ik heb het dan ook ontzettend getroffen met mijn collega’s. Zo goed, dat ik zelfs mijn vrije dagen op WedgeView doorbreng (oke, dat heeft waarschijnlijk meer te maken met het feit dat ik moet afstuderen en hier goed en gratis internet is) en we regelmatig ergens een drankje en/of hapje doen.

Verder heeft mijn geliefde groene Fordje een flinke deuk opgelopen, welke gerepareerd wordt terwijl ik in Nederland ben waardoor ik gelijk een lift van en naar het vliegveld geregeld heb. Het was overigens niet mijn fout, mocht je daar soms aan twijfelen (ik was niet eens in de buurt van mijn auto).

Dat was het weer even voor nu! Morgen nog even een ochtendje bijspringen op WedgeView en dan op naar het vliegveld om Herke op te halen! Hiephoi!

Liefs uit Stellenbosch!

PS. Geloof het of niet, maar ik ben mega-jaloers op jullie sneeuw en ijs. Bewaren jullie een beetje voor de tweede helft van februari?

  • 27 Januari 2013 - 10:21

    Rob (papper):

    He Flapper, leuk stukkie weer hoor !!! op moment dat ik dit schrijf is de dooi in Nederland echt ingetreden, nu weerherfst en de sneeuw verdwijnt in razend tempo. Maar nog veel belangrijker, er is volgens mij iets op weg richting Zuid-Afrika, veel plezier met Herke, hoop dat jullie samen een heerlijke 2 weken daar zullen hebben !!!! xxxx

  • 27 Januari 2013 - 14:13

    Wendy:

    Nog 4 maanden reizen en nu al tegenop zien om daar weg te gaan.?! Dat klinkt wel bijzonder Marleentje! Hier gaat zoals gewoonlijk alles zijn gangetje en is de dooi inderdaad behoorlijk ingetreden. Misschien half februari weer opnieuw?? Wie weet! Geniet met z'n 2tjes in Zuid Afrika!
    Liefs Wen

  • 28 Januari 2013 - 23:01

    Mam:

    Hoi Leentje, een deuk in je groene Fordje....? Bekeuringen...? Wat doe je allemaal?
    Ennnneee....niet te hard zingen en met je armen zwaaien want je wordt zo opgepakt en weggestopt.
    Heeeel veeel plezier met Herke.

  • 29 Januari 2013 - 19:21

    Merinde Loos:

    Jij jaloers op de sneeuw en het koude weer in Nederland, weet dat je mij ontzettend jaloers maakt met het mooie weer dat je daar hebt haha! Geniet er van, voordat je het weet zijn die vier maanden voorbij...

    X

  • 29 Januari 2013 - 21:23

    Michiel:

    Hey Marleen! Mooi verhaal weer! Zo te lezen keihard aant werk en is er daarnaast ook zeker veel te beleven. Wat betreft het weer wil ik graag met je ruilen!

    Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 32704

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 02 Juni 2013

Stage Stellenbosch, Zuid Afrika

01 Juli 2011 - 03 September 2011

Centraal Amerika

23 Januari 2010 - 07 Juni 2010

Stage Londen

Landen bezocht: