"We can work it out" (The Beatles) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu "We can work it out" (The Beatles) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu

"We can work it out" (The Beatles)

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

08 Februari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Zo laat nog een verslag? Jep, ik ben een uurtje geleden verhuisd en het duurde even voordat alles uitgepakt was. Nou ja, voordat ik voor alles een plekje kon vinden in deze kledingkast. De kast is eigenlijk niet groter, zoals Tina gehoopt had. Zij wist waarschijnlijk niet dat mijn plank nog stiekem achter de muur doorging. Helaas Pindakaas dus, mijn kledingstapels zijn al 3 keer omgekieperd en de kast puilt aan alle kanten uit. Mijn ondergoed en sokken pasten nergens meer dus die heb ik maar in mijn tas gelaten en onder in de kast gezet, met mijn schoenen er overheen (a). Laten we maar denken dat het voor 3 weken is. Dan zal deze kamer uiteindelijk beter zijn want hij is een stuk minder groot en dat maakt het wat knusser!

Tina, mijn kamergenootje vanaf nu, moest nachtshift draaien dus die vertrok om 11 uur naar beneden. Nice! Ze is een beetje een Duitse kenau, hoop dat ze dit niet leest. Ze heeft een hele aardige kant hoor, want ze slaapt ook met een knuffel! Maar ze zal nooit uit zichzelf gaan praten. Ik begon namelijk heel hard te lachen toen ik ontdekte dat ik allemaal spullen in mn tas had gekieperd die niet van mij waren (Breakfast-menukaart, Do-not-disturb-hanger, waskaart, kosten-voor-het-bellen-kaart etc.). Maar ondanks mijn gebulder reageerde ze niet. Ze keek niet op of om, misschien is ze (Oost-Indisch) doof.

Dat worden dus een gezellige 3 weken! Gelukkig heb ik jullie nog ;-)

Vandaag was dus mijn eerste vroege shift, met andere woorden: Gasten uitchecken tot 12 uur. Maaaaaar sommige idioten willen ook al om 9 uur 's ochtends inchecken. Die denken waarschijnlijk dat de Housekeeping wonderen kan verrichten en alleen maar met hun vingers hoeven te knippen. Erg druk dus allemaal, maar de tijd vloog voorbij :D

Weer een hoop geleerd vandaag. Uitchecken deed ik na een paar keer toekijken al zelf :-) Ik pik het allemaal snel op, wordt mij verteld. Nog nooit een cursus gezichtlezen gehad zeker? Gewoon knikken soms.

Eennnnnnnn, ik ben vandaag begonnen met de telefoon opnemen. Vond dat het daar wel tijd voor werd. Probleem is alleen dat ik me moeilijk kan concentreren als je naast een loeiende printer staat, om je heen pratende mensen hoort en de persoon aan de andere kant van de lijn een verhaal verteld waar je echt de ballen van begrijpt. Dat vergt heel wat concentratie en die kan ik niet opbrengen. Dus meestal zet ik m op hold en geef de telefoon aan iemand anders. Vaak probeer ik wel nog een keer naar iemand verhaal te luisteren, nadat ik gevraagd heb of ze het 5-minuten-durende verhaal nog even IN HET KORT willen herhalen.

Het wordt steeds lastiger om de schaarsheid aan Nederlandse gasten ook in het Nederlands aan te spreken. De standaard Engelse zinnen (For breakfast: Go down the lobby, turn left and then right.' 'Around the corner is an elevator, take it to the 5th floor' 'Breakfast will be served from 7:00 - 10:30') vertaal ik letterlijk naar het Nederlands en het klinkt/klopt voor geen meter. Ik word een beetje raar aangekeken, maar ze begrijpen wel wat ik bedoel. Laatst was iemand anders een groepje Nederlanders aan het inchecken en ik luisterde mee. Een van de mannen vroeg aan mij hoe het met het internet zat en ik heb maar gewoon stomweg in het Engels geantwoord. Ik vermoed dat hij wel doorhad dat ik Nederlands was (meeste mensen zien het gelijk, al dacht er vandaag 1 dag ik Italiaans was.. Jeah right), wat wil je ook als je Marleen heet.

Goed, ik denk dat het tijd wordt om te gaan slapen. Misschien morgen nog een blogje :)

Slaap lekker! Liefs uit Londen!


  • 09 Februari 2010 - 04:32

    Els:

    Zo in alle vroegte, zit ik jou blog nog even snel te lezen, voordat ik naar stage ga! Toch wel mooi dat ze zo tevreden over je zijn, ookal begrijp je er soms een stuk minder van dan ze denken, zit er toch ergens een goede acteur in je!!
    Veel plezier vandaag! Liefs Els

  • 09 Februari 2010 - 10:00

    Maud:

    Marleen wat heb je toch weer een leuke avonturen beleefd met je irakeese en indiers enzo.
    En dan kan je ook nog es niet goed meer nederlands :P

    Nou ik ben blij dat je het in iedergeval wel naar je zin hebt, zelfs met je duitse kenau :P

    Success vandaag weer ik kan niet wachten op je volgende verhaaltjes ;)!

    Liefss

  • 09 Februari 2010 - 18:44

    Papper:

    He Leen, ik dacht ook al aan het koppie van Tina te zien dat die niet direct als de meest gezellige tante door het leven zou gaan, maar wellicht ontdooit ze binnen nu en 3 weken, leuk verhaaltje weer en succes verder he. Gewoon jezelf blijven, dat is altijd goed, in welke taal dan ook.

  • 09 Februari 2010 - 22:30

    Mam:

    Hoi lieverd,
    Zo, de verhuizing is ook weer achter de rug. Jammer dat de kledingkast qua ruimte tegenvalt maar over 3 weekjes heb je weer het rijk alleen (toch?? of krijg je dan een andere kamergenoot??)
    Liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 32716

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 02 Juni 2013

Stage Stellenbosch, Zuid Afrika

01 Juli 2011 - 03 September 2011

Centraal Amerika

23 Januari 2010 - 07 Juni 2010

Stage Londen

Landen bezocht: