All by myself.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu All by myself.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu

All by myself..

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

24 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal!

Het is zover, het grote avontuur gaat nu echt gebeuren. Afgelopen weekend hing ik nog samen met papa de toerist uit, maar nu ben ik hier om stage te lopen voor 19 weken.

Het afscheid viel me erg zwaar. Maar ik moet gewoon denken dat ik een ontzettende bofkont ben. Niet iedereen krijgt de kans om stage te lopen in het buitenland! In arme landen mogen ze niet eens naar school, en ik krijg zomaar de kans om te leren in het buitenland. Sorry voor dit sentimentele gezever, dat krijg je als je alleen in een kamertje in het CENTRUM(!) van Londen zit.

De locatie is echt perfecter dan perfect! Dat kan je je niet voorstellen. Papa en ik namen elke keer de metro, maar alles was op loopafstand (kwamen we wat laat achter ;-)).

Als echte rastoeristen hebben we kaartjes gekocht voor de rode "hop on, hop off" bussen en heel Londen doorkruisd. I love this city! Werkelijk alle gebouwen zijn prachtig. En de tradities! Die stomme cipieren voor Buckingham Palace, geniaal! Er zat trouwens stiekem een vrouw tussen, ze had 2 bobbels onder dr nek, boven dr buik (ongeveer dan). Emancipatie noemen ze dat; maar er zijn grenzen!

Morgen begin ik.. Nou ja, soort van. Het wordt een dagje van contract ondertekenen, mijn überlelijke, en hoogstwaarschijnlijk veel te wijde, pak aantrekken, en een rondleiding door dit doolhofachtige hotel. Dinsdag en woendag loop ik mee met de Housekeeping "to get to know the building". Slim, volgens mij hebben ze wel menseninzicht. Op vrijdag begin ik echt (of donderdag, want ik denk dat hij zich versprak. Anders ben ik donderdag vrij!).

Gisteren heb ik van de assistent-manager al een mini-tour gekregen door het personeelsgedeelte. Dat ligt onder de grond en is een beetje (lees: gigantisch) versloeberd en schmützig. Maar daar eet ik alleen onder het romantische TL-licht, dus dat wordt schranzen. De gangetjes zijn smal en om de 10 meter is een splitsing. Waarschijnlijk zag hij mijn verdwaalde/verdwaasde/bange blik en om me gerust te stellen zei hij dat het eigenlijk 1 groot vierkant is. Yeah right!

Tot nu toe heb ik hier nog niet geblunderd, wat me ontzettend van mezelf meevalt! Hooguit een klein incidentje met een wc-rol in de wc laten vallen.

Ik zal jullie op de hoogte houden van al mijn avonturen. Maar dan moeten jullie mij ook wel een beetje op de hoogte houden!

Liefs,

Marleen


  • 24 Januari 2010 - 20:08

    Rick:

    Hey grote zus!

    leuk dat het goed gaat en dat je alles hebt kunnen vinden! een wcrol in de wc laten valle :P een echte zwanne actie haha.

    nou ik zou je eve op de hoogte houden van hier!
    zoals beloofd is het huis heel achter gelaten! :D stiekem ben ik daar wel een beetje trots op (A) alles is opgeruimd. met nadruk op ALLES (A) maar ssst!

    heel succes! en houd ons op de hoogte! :D

    xx je broertje!

  • 24 Januari 2010 - 20:33

    Marleen Van Der Zwan:

    Iemand enig idee waarom ik maar 10 foto's kan plaatsen?! Grr...

  • 24 Januari 2010 - 20:40

    Rick:

    daar heb je niet genoeg ruimte voor, daar verdient de site zijn geld aan. ik kan nu op een link klikke en daar staat: doe de dagboekhoude extra foto-en videoruimte cadeau.

    er is wel een andere manier! weet niet of het werkt, dan komt hij in je reactie te staan. zal t wel x op msn uitlegge :)

  • 24 Januari 2010 - 21:21

    Esther:

    Ohhh 't klinkt echt perfect!! Voel je je al een beetje Carrie Bradshaw met je laptopje in een wereldstad?? (oke, niet New York, maar wie wil dat nou nog als je in Londen zit:p) Heel veel succes met het beperken van je blunders, als je straks echt gaat meelopen:p En natuurlijk heeell veel plezier:) maar dat komt vast allemaal goed!!
    Xxxx

  • 24 Januari 2010 - 22:29

    Marissa:

    Ooh wat slim dat je al een big tour door de stad hebt gedaan. Dan ben je al een beetje gewend en heb je niet meer het idee dat je eenzaam en verloren bent (right?). Je hotel ziet er btw echt super uit, hoop dat het ook super is.
    Heel veel plezier en succes en vergeet niet dit bij te blijven houden, leuk voor ons in het saaie Nederland. :D
    XXXXX

  • 25 Januari 2010 - 07:19

    Katinka:

    Hey marleen!

    Klinkt goed!! Ik ga vandaag op avontuur door Wenen, voordat ik moet beginnen ;-)

    Gooien met wcrollen is mij nog niet overkomen, ik héb nog geen eens wcpapier (hoera voor op zondag aankomen..)

    Veel succes vandaag in het hotel!!

    xx katink

  • 25 Januari 2010 - 07:19

    Katinka:

    Hey marleen!

    Klinkt goed!! Ik ga vandaag op avontuur door Wenen, voordat ik moet beginnen ;-)

    Gooien met wcrollen is mij nog niet overkomen, ik héb nog geen eens wcpapier (hoera voor op zondag aankomen..)

    Veel succes vandaag in het hotel!!

    xx katink

  • 25 Januari 2010 - 10:55

    Roos:

    Marleentje,

    Je bent zo ver weg, maar ik spreek je vandaag 3x meer dan normaal op Maandag !! :)

    Ik moest onwijs lachen om je verhaal! Ik denk dat je verliefd op Londen gaat worden, pst niet tegen Bruno zeggen!
    De foto's zijn wel ontzettend gaaf en ik hoop dat je een manier vind om er nog meer te plaatsen!

    Meer meer verhalen!!!

    xx liefs liefde en geluk,
    Rosanne

  • 25 Januari 2010 - 11:12

    Yanthe:

    Hey Marleen,

    Klinkt allemaal helemaal goed! Wordt er een super tijd daar, aan de andere kant van de zee...

    Ik ben heel erg beniewd naar alle avonturen die je gaat beleven!

    Ik zal proberen de kampioensfoto van zondag naar je te sturen...

    Succes je eerste week!

    Kuzz

  • 25 Januari 2010 - 17:16

    Rob:

    Marleen!

    allememachies wat een avontuur. Zomaar een wc rol. Ik zal je even kleine update geven over hier. Ik drink op dit moment limonade (gele) met speculaasje. Ja die heb jij daar niet he! Begin je het al te missen!?! ;) Misschien zit er wel een speculaas in je kalender.
    Wie weet!
    Nouja ik ben benieuwd naar je volgende avontuur.

    Knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 32764

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 02 Juni 2013

Stage Stellenbosch, Zuid Afrika

01 Juli 2011 - 03 September 2011

Centraal Amerika

23 Januari 2010 - 07 Juni 2010

Stage Londen

Landen bezocht: