Houskiepink - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu Houskiepink - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu

Houskiepink

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

26 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Wat een zware dag, en dat terwijl ik niks, maar dan ook echt niks, heb uitgevoerd. Toen ik hoorde dat ik mee moest lopen met de Housekeeping was dat ik zelf aan het poesten moest gaan en mijn schrobvaardigheden moest tonen. Maar nee, dit was eigenlijk beter, maar toch vermoeiender. Ik liep mee met de echt housekeeper, degene die de kamers schoonmaken zijn de maids. Wat de housekeeper doet: checken of de maids hun werk goed hebben gedaan. En dat is dus wat ik de hele dag gedaan heb, achter iemand kont aanlopen. De housekeeper corrigeerde het een en ander, ik keek toe en tuurde naar buiten om enig idee te krijgen van waar we nou waren in het gebouw, en vervolgens gingen we naar de volgende kamer.

Na een dag kamers kijken en proberen me te orienteren moet ik toegeven dat ik nog steeds geen flauw idee heb hoe dit gebouw inelkaar zit. Morgen toch nog wat beter opletten!

Het was geen rotdag hoor, dat zeker niet. Ik weet nu wel dat het ongelooflijk zwaar en precies werk is! Werkelijk ALLES wordt schoongemaakt en gecontroleerd. Er werken heel veel Polen en ik versta er dus echt de ballen van. Ze zitten lekker te vitten op elkaar (concludeerde ik uit hun nonverbale communicatie). Er wordt hier echt wat afgeroddeld, ongelooflijk.

Er valt dus niet zo heel veel te vertellen over vandaag.

Vanmorgen moest ik om 10 uur beginnen, maar omdat ik nog het een en ander nodig had, heb ik wekker wat vroeger gezet en stond ik om half 9 buiten. Victoria street zit recht achter het hotel dus niet gelijk denken dat ik heet Londen doorkruisd heb ;-) Een prachtige panty gekocht, zo een die Ushi ook heeft, waardoor mijn benen zo wit zijn als die van een echte Engelse. Gelukkig is het niet mijn keus.

Gelijk een supermarkt opgespeurd, als een echte Sherlock Holmes. Banaantje, appeltje, thee en handwasmiddel gekocht.

Dat was wel zo'n beetje mijn avontuur voor vandaag, ik hoop dat jullie dag wat interessanter was ;-)

Liefs uit Londen!


PS. Vertaling van de titel: Housekeeping. Het duurde bij mij ook even voordat ik begreep wat ze zeiden als ze op de deur van een kamer klopten. Mijn leerdoel om mijn Engels te verbeteren kan ik wel schrappen.. ;-)

  • 26 Januari 2010 - 18:12

    Rianne :

    Heee!
    Leuk om al je berichtjes te lezen! Hou vol, elke dag schrijven ;-) Zo te horen ga jij je plekje daar wel vinden..
    Zijn er nog meer studenten of mensen van jou leeftijd??
    Die foto's brengen wel weer leuke herinneringen van Londen een paar jaar geleden naar boven!:) Herken je het allemaal nog een beetje?
    Heb je toevallig niet een foto van je witte Ushi benen en het te grote pak? Ben benieuwd :P
    Hier in Nederland niet een veel bijzondere dag ;) -10 vanochtend, dus veeeeeels te koud!!
    Morgen beetje beter opletten tijdens het wandelen in de gangen hè;) Hou je taai! xxx

  • 26 Januari 2010 - 18:57

    Papper:

    he Flapper, bijzondere dag dus, niet werken en toch moe worden haha !!!!! Hier heel erg koud, had gewoon medelijden toen Loek vanmorgen hierbij ik denk min tien het houten hok verliet!! Maar hij leeft nog hoor. Vanavond met Bruno en je broertjes chili gegeten. Veel plezier daar verder he !!!!!!!!!!!!!!

  • 26 Januari 2010 - 22:08

    Rick:

    ZUS!

    wat een dag weer haha :P
    nou je hebt heel wat meer gedaan als ik vandaag (A) maar denk dat je dat al wist :P

    MAAR!! ik heb gesoliciteerd! bij de digros! (A) schouderklopje? (A)

    heel veel succes morgen! en heb nu al zin om je volgende avontuur te lezen! :P

    xx je broertje!

  • 26 Januari 2010 - 22:40

    Marissa:

    Lekker marleen, elke dag schrijven. Moet ik nog meer lezen dan alleen m'n tentamens :D maar ik bedacht me wat: hangt er niet een plattegrond van het hotel in je kamer? Zo'n vluchtroute als er brand uit breekt enzo. Kan je daar op kijken hoe je hotel eruit ziet :P

    Enjoy! XXX

  • 26 Januari 2010 - 23:29

    Leonie:

    He Marleen,

    Leuk om al je verhalen te lezen! Ben benieuwd of je het elke dag bij gaat houden als je straks druk aan het werk bent! :D En ben natuurlijk wel eerrrgg benieuwd naar een foto is je prachtige pakje ;) Maar dit gaat wel komen binnenkort. Veel plezier nog verder en succes met je stage!

    Liefs

  • 27 Januari 2010 - 09:43

    Roos:

    Heb je al een waterkoker gescoord? Ik ben nu op school en ben niets aan het doen, en ik word daar ook zo moe van! Mag je over een tijdje zelf alle kamers checken? Dan is et wel te doen denk ik.

    xx

  • 27 Januari 2010 - 10:04

    Marleen:

    Er hangt geen vluchtplan :( Er staat alleen maar dat je de exit bordjes moet volgen. Sukkels :P Vandaag laatste dagje Housekeeping, misschien dat ik nu alles ga begrijpen? ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 32757

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 02 Juni 2013

Stage Stellenbosch, Zuid Afrika

01 Juli 2011 - 03 September 2011

Centraal Amerika

23 Januari 2010 - 07 Juni 2010

Stage Londen

Landen bezocht: