'I have a dream' (ABBA) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu 'I have a dream' (ABBA) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu

'I have a dream' (ABBA)

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

18 Februari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Jaaaaaaaaaaaaa ze leeft nog, ze leeft nog, ze leeft nog (is een liedje! Echt waar..)

Een doordeweekse update, niet erg interessant dus. Deze week stond ik de hele week ingedeeld voor de middle shift, van 11 tot half 8 dus. Op maandag braaf 11 uur beginnen, op dinsdag op verzoek om 10 uur begonnen, op woensdag om half 9 wakker gebeld door Tina of ik om half 10 kon komen, op donderdag op verzoek om 7 uur begonnen en op vrijdag begin ik wederom om 7 uur (nog eerder word mijn dood).
Het is de drukte.. En vandaag wist Sam me te vertellen dat Sascha en ik zoveel 'progress' hebben gemaakt dat we geen middle shift nodig hebben. Nicceeee.

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat er met me aan de hand is, maar ergens krijg ik het idee dat de receptie mijn leven aan het overnemen is. Niet alleen overdag ben ik bezig met het in- en uitchecken van gasten, het begroeten en fijne dag wensen, de weg wijzen en luisteren naar klachten. Nee, dat is nog niet genoeg, ook 's nacht word ik geteisterd door dit soort rituelen, die kunnen we er ook nog wel bij pakken, dacht ik waarschijnlijk. Dus Marleen ligt de hele nacht door te tetteren, kletsmajoren en brabbelen: 'I hope you enjoyed your stay in London. Can I see your voucher, please? Would you like me to show you where we are at the moment? Breakfast will be served from 7 till 10.30'. Normaal gesproken geen probleem, maar ik hou mezelf wakker in mijn slaap want lig in paniek de vouchers te zoeken die de gasten me gegeven hebben. Nergens te vinden natuurlijk.. Totdat ik besef dat ik in bed lig. Probeer weer te slapen en nog geen halfuur later is het hetzelfde verhaal. Tina kan er niet van slapen en ik kan niet meer doen dan sorry zeggen. Gelukkig schijnt ze zich wel te vermaken 's nachts. Alhoewel ze me vannacht niet kon verstaan omdat ik op het Nederlands was overgestapt. Normaal gesproken heb ik ook alleen maar last van deze onaardse belevenissen als ik gedronken heb..

En dit geloven jullie nooit! Ze hebben de 2 grote repen chocola nóg goedkoper gemaakt: nu 2 repen voor 2,50. Maaar, ik heb ze gisteren al gekocht, en ga nu pas aan mijn eerstje stuke beginnen! Want als Marleen nog maar 15 pond voor een week uit te geven heeft gaat ze natuurlijk op haar geld letten. Dus in plaats van weinig kopen, koopt ze nu veeeeeel maar dan heeeeeel goedkoop (chocoladekoekjes voor maar 60 pence!). En dan nog voelt ze zich niet schuldig, ze heeft immers goedkope dingen gekocht en maakt zichzelf wijs dat het voor de hele week is. Ja, heb net Confessions of a Shopaholic gekeken. Gelukkig herken ik de symptomen al..

In Nederland werd afgelopen weekend volop weekend gevierd, en ja ook in Londen. Via Facebook was Lianne erachter gekomen dat er in de Hems (Nederlandse Pub bij Leicester Square) carnaval gevierd werd op woensdag. Dus moesten we natuurlijk even natuurlijk, maaaaaaar.. we zouden voor 12 uur sowieso terug zijn want we moesten allebei volgende dag weer werken (7 uur. Arg). En oh wat mis ik die heerlijke Nederlandse muziek en die lompe, hossende massa als je er weer een liedje van Guus Meeuwis langskomt. Je hoort het al: ik heb gezellig meegedaan met die lompe, hossende massa. Nog 2 Nederlanders ontmoet die hier ook tijdelijk zijn, dus was erg gezellig! Nog even polonaise gedaan en toen was het tijd om naar huis te gaan. Één uur was nog best een christelijke tijd; een nacht van 5,5 uur tussen nachten van 9 a 10 uur moet toch wel kunnen. Nou.. Met die dromen erbijgenomen zijn het toch wat minder uurtjes geworden (en al helemaal voor Tina). Gelukkig had ik nergens last van!

Nou, dat was het wel weer zo'n beetje. O ja, mijn weekendplanning: zaterdag naar Phantom of the Opera (O jeahhh!) en zondag naar Chinese New Year. Ja, I know, het was al vorige week, maar blijkbaar lopen ze hier dan toch niet 1 uur voor, maar gewoon 6 dagen en 23 uur achter of zo..

Genoeg geleuter!
Ajuus paraplu &

Liefs uit Londen!

  • 19 Februari 2010 - 09:01

    Doris:

    Haha, dat gaat niet goed zo. Als ik jou was zou ik op de yoga overstappen. Misschien wordt je daar wat rustiger van ;
    Veel plezier in het weekend! Leuke planning! (Ik heb vakantie. Daar word je stiekem wel een beetje jaloers op he).
    Als je maandag of nog beter zondag avond maar meteen laat weten hoe het was! Anders worden we ongerust.

    xx

  • 19 Februari 2010 - 09:07

    Rianne :

    Jaaa! Eindelijk weer een berichtje!
    Was je ook nog in carnavalsoutfit? ;)
    Veel plezier van 't weekend! xx

  • 19 Februari 2010 - 09:29

    Papper:

    He Flapper, pas maar op met die Tina, straks gaat ze je nachtelijke gebrabbel nog tegen je gebruiken !!!! Om uur of twee vertrek ik met die gekke broertjes van je naar Chatel, we houden kontakt en veel plezier en werkse daar he !!!! PAPPER

  • 19 Februari 2010 - 10:31

    Katink:

    Hahaha wat 'n leuk verhaal weer ;) Lekker aan het brabbelen dus.. Volgens mij doe ik dat ook, werd namelijk gisterennacht wakker in de volle overtuiging dat ik met een gast aan het praten was. In mn kamer, ofzo ;)

    Wat ontzettend leuk dat je al zoveel feesten enzo hebt! :) Gaaf!

    geniet ervan!! xx

  • 19 Februari 2010 - 14:35

    Roos!:

    Hee Lieve Marleen,

    Wat vervelend voor Tina dat ze niet kan slapen, maar jij gelukkig wel haha ;)

    Carnaval gevierd in Londen in een Nederlandse kroeg, ik ben trots op je ! :)

    Als je weer terug bent gaan we de hele avond hossen!!

    xx
    Roos

  • 20 Februari 2010 - 14:41

    Wendy:

    Nog even en je moet op een houtje bijten ;)! Wel fijn dat ze speciaal voor jou de chocola nog goedkoper hebben gemaakt :)!!!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 32715

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 02 Juni 2013

Stage Stellenbosch, Zuid Afrika

01 Juli 2011 - 03 September 2011

Centraal Amerika

23 Januari 2010 - 07 Juni 2010

Stage Londen

Landen bezocht: