"Making my way downtown" (Vanessa Carlton) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu "Making my way downtown" (Vanessa Carlton) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu

"Making my way downtown" (Vanessa Carlton)

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

31 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het was een trage opstart vanmorgen, mijn boek was ook erg spannend moet ik zeggen. Na wat socializen op internet, ben ik de stad weer op gaan zoeken. Deur open: He! Stad gevonden.

Flauw.

Dit keer was de andere kant van de Theems aan de beurt om bezocht te worden. Dus passeerde ik mijn grote vriend Ben om de Westminster Bridge over te steken. Halverwege werd ik plotseling halt gehouden door een mevrouw: "Woh, you look gorgeous. You have got lovely eyes. Where are you from?" "Uhm, thanks.." (aarzel aarzel). Uiteindelijk bleek dat ze geld inzamelde voor een goed doel. Dat is blijkbaar iets dat voornamelijk aan de andere kant van de Theems gebeurd, want de vorige keer was de middelbare school leeggelopen om geld in te zamelen voor Haiti. Goed, ik moest mijn hand ophouden en kreeg een steentje (voor geluk of zo?) en een bloemetje (crepe papier met zilverfolie eromheen) in oranje. Daar had ze overigens over nagedacht want ze wilde me eerst een rode geven ;-) Ik trok mijn portemonnee open, maar uiteraard alleen wat onder de rits zit: muntjes. Die had ik namelijk in overvloed en elke keer probeerde ik ze kwijt te raken in de supermarkt, maar dat lukte maar niet. "Don't you have any papers?" Wat een brutaliteit! Het is dat ik mijn portemonnee al had gepakt, anders had ik niks meer gegeven. Dus ik heb al mijn kleingeld in haar hand omgekieperd (Stiekem hoopte ik dat die ene munt van 2 pond in mn portemonnee bleef hangen).

Heb ik mn goede daad voor vandaag ook weer gehad! Aan de andere kant van de Theems hangt een gezellig sfeertje. Overal om je heen zijn straatartiesten die de aandacht van mensen proberen te trekken met dans, trucjes en toneel. Ik ben als de dood dat ik uit het publiek wordt getrokken dus zodra dat gebeurd, ben ik weg. Zo ben ik de riverside over gerend (stiekem heel erg genietend) en uiteindelijk via de Waterloo Bridge weer overgestoken naar de "veilige kant" van het water. Mijn eindbestemming was namelijk mijn lievelingsplekje: Covent Garden. En wie trof ik daar aan? De "I'm a Show Boy", hij was er vorige week zaterdag ook, toen ik met papa was. Een geweldige vent. Ik stond over de reling naar beneden te kijken, genietend van alle gezelligheid en muziek om me heen. En toen keek hij ineens naar me, en zwaaide, en ik zwaaide terug. Was leuk. Klinkt vast stom, maar het was echt heel leuk!

Lekker rondgelopen, alle winkeltjes gekeken en genoten van alle knusse gezelligheid. Toch nog wat afgedwaald en erachter gekomen waar ik gisteren verkeerd liep toen ik naar Covent Garden wilde. En zo leert Marleen elke dag wat meer! Komt vast door alle chocola (zeg ja! Dan mag ik nog meer :D). Oe, over de chocola: ze hebben 2 aanbiedingen. 2 grote repen van 230 gr voor 3 pond, of 1 kleine reep van 140 gr voor 1 pond. Dus ik ga voor de betere aanbieding, maar ja, dan heb je wel gelijk 2 grote repen. Hahaha.

Toch even de H&M ingeglipt en alleen maar goedkope dingen gekocht! (I know, ik zit altijd al mijn aankopen goed te praten). Maar het waren maar 3 dingen van in totaal 26 pond! En voorlopig kan ik niet meer winkelen, de komende 5 dagen. Oo!, eigenlijk kan het wel, want ik begin pas om 3 uur. Maar dat doe ik uiteraard niet :D

Dat was mijn dagje wel weer.

Liefs uit Londen

  • 31 Januari 2010 - 17:57

    Papper:

    He Flapper, als je de derde keer in Covent Garden die zanger tegenkomt wel mee gaan zingen he !!!!!!! En ik beloof je echt een keer met hem Droomland te gaan zingen. groetjes uit het houten hok.

    Papper

  • 31 Januari 2010 - 19:08

    Marissa:

    Zie je nou wel dat jij de tijd van je leven hebt en alles hier stil lijkt te staan. En dat bedoel ik letterlijk, want ik heb de afgelopen dagen in bed gelegen om bij te komen van alle tentamen-klaar-feesten. Niks leuk aan hier :D

  • 01 Februari 2010 - 08:42

    Roos:

    Ooh lekker genieten :), ik zal mijn weekend verslag weer eens typen, maar durf niet te beloven wanneer die komt. Voor volgend weekend in ieder geval !!

  • 01 Februari 2010 - 09:37

    Denise:

    Met plezier je verhaal(tje) weer gelezen.
    Tegen de tijd dat wij komen kun je ons vast een hele mooie rondleiding geven langs al die mooie plekjes :) en langs de winkel waar je die overheerlijke chocola-in-de-aanbieding kan kopen!

  • 01 Februari 2010 - 15:34

    Doris:

    Nu ben ik wel nieuwsgierig naar de "I'm a show boy" jongen. Maak eens ongelofelijk stiekem een foto, of samen natuurlijk. Would be funny.

    Het klinkt trouwens echt allemaal heerlijk, om 3 uur beginnen en dan tot 's avonds is toch ideaal. Kwacht alweer met smart op je volgende verhaaltje.

    Trouwens ik heb morgen eco en nu moet ik het he-le-maal alleen doen. Gelukkig ben ik heel slim en kan ik dat wel.

    Sorry, voor mn vele gelul.

    xx

  • 01 Februari 2010 - 18:37

    Rob:

    jeetje word dit de eerste dag zonder verhaaltje van Marleen? Je gaat toch niet je fans in de steek laten!?!?

  • 02 Februari 2010 - 19:25

    Yvonne Vd Geest:

    Hoi Marleen,leuk zeg al die verhalen, ik hoef niet te vragen of je je draai daar al kunt vinden, klinkt erg leuk allemaal!! Heel veel plezier, zo volg ik je Engelse avonturen op een afstand
    Groetjes,
    Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 32736

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 02 Juni 2013

Stage Stellenbosch, Zuid Afrika

01 Juli 2011 - 03 September 2011

Centraal Amerika

23 Januari 2010 - 07 Juni 2010

Stage Londen

Landen bezocht: