Eerste dag! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu Eerste dag! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu

Eerste dag!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

25 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Jaja, mijn eerste werkdagje zit erop! Er kan een dagje afgestreept worden in mijn zelfgemaakt afstreep-excel-kalendertje!

Na een nacht van 11 uur slaap, kreeg ik het niet voor elkaar om nog een keer zo lang te slapen, dus werd ik om half 9 wakker (na 10 uur slapen).

De zenuwen heb ik vermoedelijk in Nederland achtergelaten. Iedereen hoort toch wel een beetje de zenuwen te hebben voor de eerste dag? Zeker als je gelijk een afspraak hebt met de manager! Maar nee, Marleen, normaal gesproken natuurlijk ook al de kalmheid zelve, had geen last van overtollig vochtverlies, samentrekkende spieren of hyperventilatie. Dus met frisse moed trok ik mijn ongelooflijk mooie, comfortabele en (niet onbelangrijk) in de sale gekochte pak aan en liep vol zelfvertouwen op mijn hakje naar beneden. Het was heel stoer aan de receptie te zeggen: I am Marleen van der Zwan, I have an appoinment with Sam Butler. Na 5 minuten kwam hij me ophalen en werd ik aan het werk gezet: contracten lezen en mee akkoord gaan. Met het ondertekenen van deze contracten heb ik officieel aangegeven geen blogs te schrijven over het hotel, althans, niet in negatieve zin. Met andere woorden: dit wordt dus een gecensureerde versie van de werkelijkheid.

Oke, dat was een beetje overdreven. Back to reality. Ik mag inderdaad niet in negatieve zin over het hotel schrijven, maat het leuke is: er valt niks negatiefs te schrijven! En dat klinkt misschien een beetje idyllisch, maar dit keer overdrijf ik niet (in mijn ogen dan). Iedereen is behulpzaam, de sfeer is ontspannen en vrolijk en ik word aan iedereen voorgesteld. Er wordt hard gewerkt, maar dat je vooral plezier moet hebben in je werk wordt definitely (Sorry, het begint nu al. Nederlands woord?) niet vergeten.

Vandaag ben ik eigenlijk de hele dag bezig geweest en invoices/facturen sorteren, reference number checken, aantal personen en aantal nachten controlen. Alles dat op de voucher van de gast/agency staat moet hetzelfde op de invoice van het hotel staan. Nou ja, klinkt ingewikkeld. Is het niet, maar zoals Sam (de manager, die chagerijnig wordt als er geen muziek is en de neiging heeft tot meezingen) zegt: You need to have an eye for details. Nou ja, dan ben je bij mij aan het juiste adres. NOT. Maar goed, ik ga mijn best doen. Voelde me namelijk best vereerd: dit rotklusje mag ik officieel MIJN taak noemen. Gedurende de 4,5 maand dat ik hier werk, mag ik me daar elke dag mee bezig houden. Uiteraard niet zo lang als vandaag, maar ik moest mezelf er een beetje mee familiarizen (nog zo'n woord!). En stiekem vind ik het ook best leuk :D

Om 2 uur was het tijd om een pak te gaan passen. Toen ik het kantoortje van de verantwoordelijke persoon binnenkwam was haar reactie direct: That is gonna be a problem. Danku! Maar goed, ik kan haar achteraf ook geen ongelijk geven. Alles is te wijd en moet ingenaaid worden. Omdat ik 2 pakken heb, moet dat 1 voor 1 gebeuren. Dus deze eerste week loop ik in een reuzenpak. Sam leek dat erger te vinden dan ik (It's a shame). Gelukkig ben ik hier niet om sexy te zijn ;-)

Daarna weer druk bezig geweest met de invoices en later alles gecontroleerd door Sam en door mij in enveloppen gedaan.

Morgen begin ik in de houskeeping in mijn prachtige pakkie, dus ben benieuwd of ik ga verdwalen. Eigenlijk moet ik nu ook de staff canteen gaan zoeken om te eten. Maar durf niet zo goed. Ik weet namelijk niet meer waar het is (geloof me: ik ben niet de enige die hier verdwaalt!) en ik vind het een beetje eng. Ik kan ook wel leven op 1,5 rol Mentos voor een keer..

Morgenochtend begin ik om 10 uur, maar ik heb niet de goede panty-kleur (ik moet die afschuwelijke huiskleurige) dus ga maar eens op zoek. Kan is misschien gelijk een webcam en waterkoker kopen!

Liefs uit Londen!

  • 25 Januari 2010 - 19:19

    Papper:

    he Flapper, gaaf hoor, gaat allemaal erg snel he. Zo zit je op Schiphol met die lieve vrienden en heb je al een nieuwe Sam(mie), hopenlijk luistert hij net zo goed als die vrolijke viervoeter hier aan de overkant, Hou je haaks he, groeten uit houten hok ook van dat kleine broertje van je !!!

    Papper

  • 25 Januari 2010 - 19:31

    Rob:

    Wow als je dit de hele tijd vol blijft houden met updates. Is er gewoon elke dag wat te lezen :). Fijn te horen dat je het naar je zin hebt met je werk/stage. Geen zenuwen de eerste dag dat is ook best uniek. Zeker als je niet in je moedertaal kan spreken.
    Leuke Blof afsluiting btw ;)

    Liefs uit Oude wetering

  • 25 Januari 2010 - 19:40

    Denise:

    Hee harde werkster!
    Je wordt goed aan het werk gezet, nu nog een mooi pakkie ;)

    Gelukkig zit je uiteindelijk in een super gezellig hotel.

    Succes morgen met zoeken!

    Liefs

  • 25 Januari 2010 - 20:30

    Loekie (je Broertje:

    marleentje
    is het een beetje leuk daar?
    hier is het el luek het sneeuwt magv ik weer gaan fietsen:-(

    XXX loekie

  • 25 Januari 2010 - 21:32

    Rick:

    ZUS! :D

    leuk om te horen dat je t naar je zin hebt in je leuke pak!

    als je nou eerder had gezegt dat je een cam moest hebbe had je de mijne wel mogen hebbe ;)

    ik zal je binnekort wel 100 foto's cadeau doen voor op deze blog! :D

    liefs,

    je broertje.

  • 25 Januari 2010 - 22:19

    Marleen:

    Bruno heeft me stiekem al 100 foto's cadeau gedaan, dus voorlopig kan ik wel weer vooruit! Heb deze week geen tijd om foto's erop te zetten. Ben denk ik tot en met vrijdag aan het werk, en dan het weekend vrij om Londen te ontdekken!

  • 26 Januari 2010 - 08:25

    Roos:

    Hee Marleen!

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt :).. en de manager lijkt me een leuke vent haha! Of moest je dat zo neerzetten?

    Dit weekend Londen verkennen, heb je al mensen ontmoet die je alle ins en outs van Londen kunnen laten zien?

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 32724

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 02 Juni 2013

Stage Stellenbosch, Zuid Afrika

01 Juli 2011 - 03 September 2011

Centraal Amerika

23 Januari 2010 - 07 Juni 2010

Stage Londen

Landen bezocht: