On the walk (Aan de wandel) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu On the walk (Aan de wandel) - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu

On the walk (Aan de wandel)

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Omdat ik vandaag pas om 2 uur begin (arg.. betekent dus tot 10 uur!) ben ik vanmorgen maar op stap gegaan. Te voet, welteverstaan. De metro is stom, je zit alleen maar onder de grond, ziet niks van de stad en bent je orientatie volledig kwijt.

Dat laatste heb ik zelf nog mogen ervaren. Ben er namelijk gisteren achter het volgende gekomen : toen ik hier met papa was, liepen we vrolijk door Victoria street. Om weer terug naar het hotel te gaan zijn we teruggelopen naar Victoria Station, en met de metro naar St James' Park. Wat blijkt? We waren zo'n 300 meter van het hotel verwijderd! Hét bewijs dat de metro stom is. Tenzij je natuurlijk op je kaart kijkt en weet dat het nuttig is dat je de metro neemt..

Dus voor vandaag had ik me voorgenomen om gezond (toch nog wat beweging zo zonder hockey. Alhoewel Housekeeping ook wel redelijk overeen komt met topsport..) te gaan wandelen. Ik had helemaal uitgevogeld waar de Abercrombie & Fitch zat (voor de leken: dat is een kledingwinkel, gevestigd in 2 landen. Amerika (NY) en Engeland (Londen)). Met mijn kaartje, als een echte rastoerist, ben ik gaan zoeken. Eerst naar Westminster Abbey (3 minuten lopen), Parliament Square, Whitehall (is een straat) in, Trafalgar Square, Waterloo place (Ja, liedje zit de rest van de dag in je hoofd. Rot-ABBA), Regent Street, Piccadilly Circus. En op zoek naar de A&F. NIET gevonden.. Rotwinkel.

Maar goed, daar ga ik mijn dag natuurlijk niet door laten verpesten. Wel door het feit dat ik nu al ietwat moe ben van mijn grote tocht en nog moet beginnen met kontjeplakken in Housekeeping.

Nicenicenice!

O ja, nog vergeten te vertellen. Heb mijn overbuurvrouw gisteren bij toeval ontmoet! Ik had al mijn moed verzameld om de staff canteen te gaan zoeken en ben naar beneden gegaan. Tot mijn grote verbazing vond ik het in 1 keer. Maar dan komt het ergste, je hebt je eten gepakt en moet een plekje gaan zoeken. Dilemma: alleen gaan zitten en er zielig uitzien óf bij iemand aanschuiven en geinteresseerd doen of gesprekken afluisteren. Ik koos ervoor om bij een meisje te gaan zitten. Dus ik vroeg netjes of ik daar mocht gaan zitten, antwoordt ze: Sorry, wat zei je?
Een Nederlandse!! O yeahhh! Dus hebben gezellig gepraat, de droge rijst en verpieterde sperziebonen weggegooid en naar de supermarkt gegaan om eten te kopen.

Zo, dat was het wel weer voor vandaag. Denk niet dat jullie vanavond nog verslag krijgen van mijn dag want vermoedelijk duik ik gelijk mijn bedje in! Morgen begin ik bij de receptie! Ben benieuwd!

Liefs uit Londen!


PS. Vandaag nieuwe foto's gemaakt.. Weer scheef allemaal. Ik kan het gewoon niet denk ik.. Sorry!

  • 27 Januari 2010 - 13:08

    Josanne:

    Hee Marleen!

    Super stoer dat je op onderzoek ben gegaan en gewoon niet ben verdwaald. Ik ben trots op je. Jammer van die winkel maar die vind je vast nog wel een keertje ;-)
    Succes vandaag met je lange dag en ik hoop nog meer van je avontuurtjes te volgen!

    Xx

  • 27 Januari 2010 - 15:48

    Papper:

    He Flapper, wat schrijf je toch leuk wijffie !!! Gaaf allemaal hoor, succes met de late dienst en tot snel.

    Hier is het vandaag weer erg koud. Regen en sneeuw.


  • 27 Januari 2010 - 18:06

    Cora:

    Hoi Marleen,

    Gaaf al die verhalen vanuit het overzeese Londen. Heb het idee dat ik er ook zit leuk hoor. Begin wel wat jaloers te worden. We komen beslist een keertje bij je buurten om je live aan het werk te zien.
    Veel plezier en succes met alles. Het gaat je lukken!!!!

    liefs

  • 27 Januari 2010 - 19:46

    Coosje:

    Hé, cool dat er nog een ander nld meisje is! Gezellig:) Moet zij ook houskiepink lopen?
    Is het eten daar echt zo goor? Haha die man op het paard ziet er grappig uit. Slaap lekker:) x

  • 27 Januari 2010 - 20:41

    Esther:

    Oeeeeh wel nog een keertje Abercrombie & Fitch gaan zoeken hoor, want als wij naar Londen komen moet ik wel weten waar die zit (A) hahaha!! Maar 't klinkt allemaal nog steeds super leuk:) hoop dat je het naar je zin hebt!! Veel succes bij de receptie morgen;) xxx

  • 27 Januari 2010 - 22:55

    Rick:

    hey grote zus! :D

    haha weer zoon leuk verhaal :P hoop echt dat je dit over elke dag blijft doen :P

    leuk dat je een nederlands meisje hebt ontmoet! is t wat? (A) hoe oud is ze? nee grapje!

    volgens mij heb je t er best naar je zin als ik dit zo lees? :D

    xx je broertje.

  • 28 Januari 2010 - 14:45

    Roos:

    Wowie, ik lees 1 dag je blog niet en ik loop al helemaal achter :D. Je maakt ook zo veel mee! Ontzettend gaaf ziet het eruit op de foto's. Komen er ook nog foto's van de canteen?? (A)

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 32717

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 02 Juni 2013

Stage Stellenbosch, Zuid Afrika

01 Juli 2011 - 03 September 2011

Centraal Amerika

23 Januari 2010 - 07 Juni 2010

Stage Londen

Landen bezocht: