It's a trainee.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu It's a trainee.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Marleen Zwan - WaarBenJij.nu

It's a trainee..

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

29 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Een dag later, maar toch nog een verslag van mijn eerste dag achter de receptie (ik was om 10 over half 12 klaar, dus denk ook niet dat jullie het nog gelezen zouden hebben aangezien het bij jullie nog een uur later is).

Tussen 2 shifts moet altijd een overlapping zitten voor de hand-over: het updaten van je collega's over de situatie. Dat werd dus gedaan en ik stond er een beetje bij voor Jan Doedel (of met de korte achternaam, wat je wil..) omdat ik geen flauw idee had waar het over ging.

Toen dat klaar was mocht ik de deur door, naar de receptie, het grote podium op, in de spotlights. Oke, ik draaf een beetje door.
Goed dat moment was dus niet zo spectaculair want er stond toch niemand aan de balie, ik geloof zelfs dat dat het enige moment op de dag is geweest. Misschien ben ik angstaanjagend of zo..? Is het mijn pak? Mijn brillie? Nou ja goed, drop it!

Ik werd gedoopt tot pupil van Barabara, een Italiaanse, wie ik mocht gaan konteplakken. Ze legde me alles goed uit en ik tuurde naar al het snelle geklik en flitsende beelden op het computerscherm. Gelukkig mocht ik aantekeningen maken (I would be surpised if you wouldn't, zei Sam toen ik vroeg of het mocht), dus ik hoefde niet alles te onthouden.

En gelukkig ging de tijd 10000 keer sneller dan bij Housekeeping. Waarschijnlijk kwam het vooral omdat ik zo af en toe aan het werk werd gezet, ookal was het iets simpels.

Er gebeuren veel dingen en eigenlijk denk ik dat er te weinig personeel is om boven-verwachting-goede service te bieden aan de gasten. Maar goed, daar mag ik me niet over uitlaten.. Ik heb er in ieder geval voor getekend ;-) (En het contract nog steeds niet ingeleverd ;-)). De hele dag door is het dus drukdrukdruk, je hebt geen seconde rust, behalve in je pauze dan maar die vliegt dan ook voorbij.

Vandaag en volgende week draai ik ook weer late shifts, dat schijnt normaal te zijn als je een jonkie bent.

Nu heb ik 's ochtends wel lekker de tijd om even uit te slapen, boodschappen te doen (een stokbrood met Hollandse kaas :D Jammie! Overigens nog een regel die ik overtreed: niet eten in kamer) en wat te chillen en rond te dwalen. Zaterdag en zondag ben ik vrij, dus die kan ik mooi gaan volplannen, maar waarom zijn alle attracties hier zo duur? En waarom doen ze elke keer de chocola in de aanbieding? Doe dan de London Eye in de uitverkoop! Als ze die nou 1 pond maken dan blijf ik wel een paar rondjes zitten! :D

Oke, dat was het wel weer. Genoeg gezeikt.

Liefs uit Londen!

  • 29 Januari 2010 - 12:44

    Katink:

    Hahaha wat 'n leuk verhaal weer ;) Onderhand ben je alweer aan het werk denk ik zo?

    Ik ben zoo jaloers op jou (hollandse kaas, wil ik ook!), maar dan mag jij jaloers worden op mij (chocola is hier goedkoper dan goedkoop én zoooo lekker!)

    xx

  • 29 Januari 2010 - 16:32

    Roos:

    Attracties duur? Het is daar net een kermis ! Wat ga je zaterdag en zondag doen?

    x

  • 29 Januari 2010 - 16:33

    Roos:

    ga je nu zeuren over dat de chocolade in de aanbieding is ?

  • 29 Januari 2010 - 20:35

    Papper:

    Leuk allemaal Flapper, staat die ouwerwetse Engelse soepkip met die lange jas nog bij de deur ? Hier in houten hok alles ok, de verkering van Loek is nog aan en Rick heeft een baantje bij de Digros !!!! Nou groetjes weer, kijk weer uit naar je volgende leuke verslag.

    Papper

  • 30 Januari 2010 - 13:58

    Rick:

    haha genoeg gezeikt! :P

    wat is t probleem met chocolade in de aanbieding? :| beter toch? :O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 32723

Voorgaande reizen:

21 September 2012 - 02 Juni 2013

Stage Stellenbosch, Zuid Afrika

01 Juli 2011 - 03 September 2011

Centraal Amerika

23 Januari 2010 - 07 Juni 2010

Stage Londen

Landen bezocht: